Wednesday 11 June 2014

Hargailah



Assalamualaikum


Sebelum kamu pejamkan mata
Tataplah wajah - wajah insan yang kamu sayangi
Tataplah wajah - wajah insan yang benci kamu
Biarpun hanya gambar kusam atau bayangan hitam putih


Asal ada


Allahu, hidup ini singkat

Tataplah sepuas hati kamu
Tataplah dalam - dalam
Sampai kamu merasai cinta dan merasa bahawa cinta kamu terbalas
Sampai kamu merasai dendam kesumat hilang, yang ada hanya cinta

Jika boleh, ucapkanlah sayang
Ucapkan rindu
Semahunya, seikhlasnya, sepuas hati kamu
Sampai kamu merasa, dunia ini indah

Kerana, mungkin esok, mungkin lusa
Kita takkan mampu untuk melihat mereka
Kita takkan mampu meniti hari esok
Kita takkan mampu merasai kenangan yang sama


Kerana hidup ini singkat

Aku sendiri
Saat malam, aku gemar memerhati tingkah mereka, family aku
Saat mereka bergelak ketawa, aku jarang mencelah, hanya menumpang tawa
Kerana aku sibuk,
Sibuk meneliti wajah mereka, sibuk merakam wajah - wajah bahagia di kotak memori
Berharap, sekiranya aku pergi, aku tak menyesal
Kerana aku bahagia bersama mereka
Dan aku mahu hargai setiap detik bersama mereka

#hargai orang tersayang selagi mana mereka ada di sisi kamu

No comments:

Post a Comment