Wednesday 18 June 2014

Aku anak tunggal


Assalamualaikum


Bosan sungguh jadi anak tunggal ni.
Sumpah bosan.
Tak ada teman nak bergaduh.
Wakaka... untuk beberapa hari je padahal. Tapi sumpah bosan. Ijan dan Nana bertolak ke Kuala Lumpur. Abah dan Mak, macam biasa, dengan dunia masing-masing. Kak Mimi dengan anaknya. Aku???? Dengan laptopku. Pesanan buat semua, bila dah kahwin nanti, dapatkan anak reramai. Biar anak tak bosan. Kalau ditakdirkan tak boleh beranak, amik anak angkat. InsyaAllah, pahala banyak.


Betul kata orang. Adik beradik ni, kalau dekat bau tahi, jauh-jauh bau ros ambi pure


Kalau jauh, rindu bagai nak rak. Kalau dekat, ada aje nak gaduh... Itulah aku. Kaki baran dan kaki gaduh. Nasiblah...


Tak ada teman nak gelak. Kang gelak sensorang dikata aku patient Hospital Bahagia. Dah tu camno.


Paling syok, time makan. Jenis Abah aku, bila makan, wajib semua dalam rumah turut sama dekat meja makan. Kalau boleh, sekali dengan kucing - kucing suruh jemput makan sesama. Then, lepas makan, biasanya semua malas nak bangun. Dah siap makan, basuh tangan, duduk balik. Pastu memasing merapu, memekak, bergelak ketawa... Allahu. Rindu. Abah dengan Mak tukang gelak. Nasiblah mak dan Abah... Dapat anak yang merapu.. Tak apa mak, tak apa abah. Peduli orang kata. Asal bahagia. Wakakakaka... Moga camtulah kehendaknya ya Mak, Abah.


Sebab tu, kalau sorang tak balik, sumpah rumah macam Muzium tak pun macam perpustakaan awam. Sunyi. Kalau tak, malam - malam cenggini still lepak kat meja makan. Cerita itu ini. Gelak bagai nak pecah cermin tingkap rumah sebelah. Sampai pukul 2,3 pagi itu biasa. Mujur dapat jiran yang memahami. Kalau tak, ada juga yang kena pelangkung.

Bosan...
Gi ngaji!!!!
*Nangges

4 comments:

  1. sy jga anak tunggal.. jom kita buat group anak tunggal.. bleh kongsi suka duka.. mesti.best kan.. hihihi

    ReplyDelete
  2. sy jga anak tunggal.. jom kita buat group anak tunggal.. bleh kongsi suka duka.. mesti.best kan.. hihihi

    ReplyDelete
  3. saya ponnn....saya nak join sama boleh dak...mcm2 suka duka saya tempat dlm hidup nih...

    ReplyDelete
  4. saya ponnn....saya nak join sama boleh dak...mcm2 suka duka saya tempat dlm hidup nih...

    ReplyDelete