Sunday 1 June 2014

Tok nek aku pun boleh cakap

Assalamualaikum



Sadis sungguh tajuk... Ha... Kadang-kadang manusia ni, tak boleh jugak nasihat gunakan kelembutan dan daya kesopanan yang tinggi. Kena berkasar jugak... Kalau tak sure lawan balik. Tapi nasihat ni, tak tuju kat sape-sape. Tuju kat aku sendiri. Muahaha. Maaf seandainya terasa. Moga dilapangkan dada.


Hari tu, time aku clinical attachment kat Taiping, aku lepak - lepak dengan classmates. Over penat siang hari, malam dah tak boleh tidur. Kak Bel (nama glamour) datang bilik dan bersembang dengan aku. Katanya tak boleh tidur. Borak punya borak, tetiba masuk bab couple... Ouch... panas punya cerita.


Kak Bel : Hang dah ada boyfriend?


Aku : Tak ada. Siapa la nak kat saya...


Kak Bel : Bohong la. Ingat aku percaya ke kata - kata hang. Mesti ada yang nak berkenalan dengan hang. Hang yang jual mahal.


Aku :(gelak sampai tak ingat dunia. Kak Bel cakap memang bersemangat. Syok pulak aku dengar) Ada - ada tu memang ada. Tapi bila suruh tanya mak ayah saya dulu, terus senyap membisu. Nampak sangat main - main. (ini memang prinsip aku. Siapa nak berkenalan lebih - lebih, aku suruh tanya parents aku dulu. Sebab aku ni mudah jatuh cinta, mudah jatuh sayang. Kalau dah cinta, kalau dah sayang,jangan harap aku lepaskan. Muahaha. Jalan terbaik, suruh tanya parents aku. Ha ko, diam terkaku. Nampak tak permainannya di situ... :P. Kalau setakat kawan tu boleh la...)


Kak Bel : Betui. Aku setuju sangat. Bagi mesej cakap aku suka kau, aku sayang kau. Hmmm, benda macam tu, tok nek aku pun boleh cakap. Tok nek aku pun boleh buat.


Aku gelak guling - guling bagai orang hilang kewarasan. Kak Bel tercengang.


Kak Bel : Dak aih. Betui la. Kita ni, sebagai wanita kena jual mahai. Jangan boleh bagi muka sangat. Depa ni bukan boleh caya sangat. Nak buat main. Nak cuba - cuba... Apa depa ingat kita ni tester macam kat market tu ke apa.



Ha kau. Kan dah kena sebijik kat muka... Ha... ingat itu...


Kak Bel a.k.a Nabilah. Sangat sempoi. Moga Allah rahmati dia.

No comments:

Post a Comment