Wednesday 8 May 2013

Aku hipokrit???



Assalamualaikum


Dah dekat nak habis sem 1 pun aku ni. Pejam celik, pejam celik dah nak habis. Fuh... ingat lagi time minggu orientasi. Orang cakap time tu berhingus lagi. Ngeh ngeh... namun.. walaupun dah nak habis sem, tapi still orang tak habis – habis bercerita tentang kisah aku yang hipokrit...




Kesnya bila diorang tengok aku time minggu orientasi, susah nak senyum, susah nak cakap, pendiam dan pasif. Tapi, bila dah habis sem, ha kau... sekali aku bercakap, satu asrama pompuan dengar. Bergegar satu asrama. Satu lagi yang diorang still cakap aku hipokrit, adalah di mana aku, bila dalam kelas, nampak alim, baik dan soleh...(Ngeh ngeh... ada sesiapa nak amik jadi calon isteri...?? *panah petir) tapi bila aku kat asrama atau duduk bersama budak perempuan, automatik aku bertukar jadi yang sangat evil. Bila bercakap, boleh bergegar bumi. Kalau ketawa, aku dan Pontianak tiada bezanya. Kalau bergurau, ha kau, semua boleh nangis pasal tak boleh tahan dengan gurauan kasar oleh aku... I’m sorry beb...


Tarik nafas dalam -  dalam... wahai sahabat – sahabat yang berada di bawah lindungan Allah... Sini beta mahu perjelaskan segalanya... Aku bukanlah manusia hipokrit tetapi aku adalah manusia yang sedang berusaha mengawal diri dari bertingkah laku yang tidak senonoh. Korang nak ke aku jadi macam Gangster Kampung Pisang??? Kalau aku jadi neutral, tak ber’gang’ dah aku dengan korang. Dengan kaum kerabat lelaki je la jawabnya. Alamatnya, aku dah tak main dah kat asrama pompuan... asrama lelaki la jawabnya.


Hakikatnya, aku sama seperti korang. Malahan, aku rasa, aku lebih banyak buat jahat berbanding korang even aku bertudung labuh sekalipun. So, izinkan aku perbetulkan diri aku. Tapi itu tak bermakna aku menunjukkan diri aku yang alim dan solehah pada kaum lelaki. Aku sesekali tidak pernah dan tak terlintas dalam kepala otak untuk berbuat gitu. Penat la bro nak berlakon jadi sopan bagai. Wakaka... yang ada dalam kepala otak aku sekarang ni, adalah aku mengawal diri bagi mengelakkan bertambahnya dosa-dosa aku yang sudah berbakul yang aku sendiri tak larat nak pikul kat Padang Mahsyar nanti. 



Aku sejak dari kecil sangat rapat dengan abang aku dan adik lelaki aku. Lebih – lebih lagi, adik lelaki aku bezanya hanya setahun dengan aku. So, aku lebih banyak membesar bersama dia. Time budak-budak pompuan tengah main patung Barbie, aku dok sibuk dengan main robot. Time budak pompuan lain sibuk main masak – masak, aku sibuk main polis dan pencuri. Time pompuan lain sibuk menolong emak kat dapur, aku sibuk membantu ayah aku renovate rumah (wakaka padahal nak ngelat masak. Malas nak buat kerja-kerja dapur. Tak mencabar) time pompuan lain sibuk melayan cerita Winter Sonata @ autumn in my heart, aku sibuk melayan cerita born to fight dan ong bak... (siap boleh hafal pergerakan diorang),,,


So, aku ni kira macam tomboy sikit la. Sikit je okeh. Sebab tu, kengkadang, tak ramai pompuan yang tak boleh nak tahan dengan perangai aku yang agak kasar ini. Sebab tu aku lebih suka berdiam diri ketika awal – awal aku masuk kolej. Aku lebih suka tengok personality orang terlebih dahulu sebelum aku boleh ngam dengan orang. Sebab aku takut ada yang tak tahan dengan perangai aku. Jadi, jelas la ye aku tak hipokrit.... Siapa cakap lepas ni, sure aku sumpah jadi chicken mushroom soup...



And the last, ramai orang cakap aku lesbian. Ni satu lagi ni... haih boleh buat aku gelak guling – guling. Kesnya, diorang tengok aku tak ramai kawan lelaki dan aku tidak punya pakwe... kah kah... sape  punya idea la yang sebarkan dakyah ini. Okey, sini aku terangkan. Bukak mata kamu luas – luas ya... Macam aku jelaskan tadi, aku ini sedikit tomboy. Kalau dulu, aku tak ramai kawan perempuan tapi ramai kawan lelaki.. dan perangai aku akan jadi sedikit lain bila rapat dengan lelaki. Aku akan jadi seperti aku bersama adik lelaki dan abang aku. Manja (mujur diorang paham), suka bergesel dengan diorang (sampai adik aku pun rimas). See... ko nak tengok aku bergesel dengan bukan mahram aku. Ko nak aku jadi mak cik gedik dengan bukan mahram aku???? Hoi jah, aku dah banyak dosa. Tak sanggup aku nak menambah lagi. Biarlah, aku tidak punya pakwe sampai ke tua, asalkan aku tidak menambah dosa  aku...^^ *peace no war... 

So, aku kawal diri aku dengan tidak terlalu rapat dengan lelaki. Dan yang penting, aku still normal ok. Citarasa aku masih sempurna. Kalau tak macam mana aku boleh jatuh cinta dengan Fahrin Ahmad ngan Aaron Aziz???? Wakaka...


Lastly, aku mohon stop la katakan aku ni lesbian ke, hipokrit ke or whatever... aku pun kengkadang serabut gak... macam parents aku tak ajar pulak nilai sopan dan ketatasusilaan... Padahal mak abah didik aku elok je. Aku ni je yang suka ikut hala tuju kepala otak aku... 



No comments:

Post a Comment